یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

همه نهادها مي‌توانند محتواي ديجيتال توليد کنند

موسويان

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰


رييس مرکز فناوري اطلاعات وزارت ارشاد با اشاره به تلاش‌هاي اين وزارتخانه جهت توليد محتواي بومي ديجيتال، از حرکت به سمت سرويس‌گرايي و شناسايي سرويس‌ها در فضاي مجازي براي مهاجرت به اين فضا سخن گفت.

وايمکس نيوز- مرتضي موسويان با اشاره به تلاش براي توليد محتواي ديجيتالي در مرکز فناوري اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ما براي اينکه حجم توليد محتواي بومي ديجيتال افزايش پيدا کند، مقررات را ساده کرديم و در حال حاضر به 300 موسسه حقوقي موجود براي توليد محتواي ديجيتال 750 شخص حقيقي اضافه شدند. همچنين کسب‌وکارهاي ديجيتال که توليد محتوا را سبب مي‌شوند با مجوزي که از ما گرفتند به راحتي مي‌توانند فعاليت خود را شروع کنند.

رييس مرکز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي انجام‌شده در سازمان فناوري اطلاعات در جهت توليد محتوا بيان کرد: در سازمان فناوري اطلاعات طرحي به نام دو برابر و طي 5 سال 10 برابر کردن محتواي ديجيتال وجود دارد که در حال پيگيري آن هستيم و به آنها براي اين کار کمک مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه هر يک از نهادها مي‌توانند توليدکننده محتوا باشند، گفت: افراد مي‌توانند کارهايي که تا امروز در فضاي حقيقي انجام شده را به فضاي مجازي بياورند. توصيه‌هاي وزارت بهداشت و درمان و وزرات علوم، توليد محتواي دانشگاه‌هاي مختلف از جمله پايان‌نامه‌ها، مقاله‌ها، روش‌هاي تدريس و کمکي که براي معلمان وجود دارد بايد به فضاي مجازي بيايد.

موسويان که معتقد است هزينه فضاي مجازي بسيار پايين‌تر از فضاي حقيقي است، اظهار کرد: بهره‌وري در فضاي مجازي بسيار بالاست و مي‌توانيد به سمت بي‌نهايت ميل کند. در فرآيند سنتي شما براي هر کسي که سرويس مي‌گيرد مجبوريد هزينه‌هاي دوباره داشته باشيد در حالي که با ايجاد يک محتوا در فضاي مجازي يک بار براي همه مخاطبان خود هزينه کرديد و ديگر به هزينه دوباره نياز نداريد.

رييس مرکز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر لزوم حرکت به سمت سرويس‌گرايي بيان کرد: سرويس بر اساس نياز به وجود مي‌آيد. اگر بتوانيم نياز را شناسايي و سرويس‌ها را در فضاي مجازي ايجاد کنيم، مي‌توانيم به نيازها در فضاي مجازي پاسخ دهيم. بنابراين ما ابتدا بايد اين زيست‌بوم دوم را سالم کنيم و در آن صورت قطعا همه مهاجرت و اگر بخواهند هزينه‌اي کنند قطعا فضاي مجازي را انتخاب خواهند کرد.

وي همچنين خاطرنشان کرد: در حال حاضر گيشه‌هاي روزنامه فروشي بخش عمده‌اي از روزنامه‌هاي خود را برمي‌گردانند و فروششان نازل شده است. افراد براي کسب‌وکار، دانش، يادگيري مطالب جديد و آگاهي از موارد خاص مي‌توانند از فضاي مجازي استفاده کنند. توليد محتواي ديجيتال نياز به يک بستر سالم دارد که اگر ايجاد شده و حقوق افراد رعايت شود همه به اين فضا مهاجرت خواهند کرد و هزينه‌ها کاهش مي‌يابد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو